24 November 2009

KEJAYAANKU TAHUN INI

Salam kepada sume pembaca... berikut adalah kejayaan yg telah kulakukan pada tahun ini. Bagiku, pengiktirafan tidak penting. Yang penting adalah, aku telah berjaya melakukannya. Sesungguhnya kejayaan2 ini membuatkan aku lebih bersemangat waja utk mara ke tahun hadapan.

1) Mengemaskini & menguruskan perpustakaan sekolah dengan lebih sistematik. Pustakawan suka dengan caraku yg selalu berjumpa mereka. Kata mereka " x macam thn2 lps perpustakaan skrg ni". Ada guru yang berkata "Kerja2 yg kak lakukan kemas& teratur". Alhamdulillah... Idea banyak ku dapat dari suamiku yg juga merupakan Ketua Pelajar di Kolej dl & juga kebetulan kami sm2 prnh jadi librarian.
2) Melatih tahun 6 & tahn 4 Sajak & Syair d hr Israk Mi'raj peringkat Sekolah.
3) Melatih Ketua Pengawas, Ahmad Izman b. Ahmad Radzi bacaan Doa pembuka Majlis Jamuan Meraikan Pengawas, Pustakawan & Murid2 Tahun 6, 2009.
4) Melatih Pustakawan sesi pagi Tahun 3 & 4,lakonan & nasyid untuk Majlis Jamuan Meraikan Pengawas, Pustakawan & Murid2 Tahun 6, 2009.
5) Melatih Pustakawan Sesi Petang Tahun 6, Nor Aqilah binti Zaini Sajak bertajuk Fikirkan & Kawan untuk majlis Hari Anugerah Cemerlang 2009
6) MENDAPAT HADIAH & PUJIAN RINGKASAN PENGAJARAN HARIAN (RPH)terbaik, terlengkap, tersusun & hantar on time dari Guru Besar.

Alhamdulillah....Semua anugerah & bakat adalah milik allah, kebetulan aku memang minat bab2 melatih ni jd bakat yg ku dapat memang dah terkembang dari zaman persekolahan lagi dptlah ku perturunkan kepada murid2ku... X rugi mak pak aku hantar aku p sek agm sbb di situlah bakatku mula terkembang.

Yang paling x ku sangka plak tu, RPH aku terbaik antara yg terbaik dikalangan guru2 disekolah ni. Syukur Alhamdulillah...

Seronoknye... jadi guru tahun ini walaupn kepahitan tetap ada (menghadapi mereka yg bermulut jahat). Tetapi aku tetap berjaya juga akhirnya.

17/2/2013 1.09am. Masa entri ini ditaip, saya tidak pernah terfikir bahawa 1 hari nanti, blog saya ini akan mempunyai ramai pembaca (senyap/ meninggalkan jejak). Entri ini sekadar pencetus semangat buat diri saya untuk menghadapi hari muka sebagai seorang guru. Tidak terlintas langsung mengaibkan sesiapa mahupun membangga diri.

No comments:

Post a Comment

DISCLAIMER

Saya bukan perawat, bukan guru silat, bukan guru kerohanian dan tiada kaitan dengan sesiapa.

Sila bersabar, jaga adab, jangan taksub, jauhi syirik, jangan menipu dan jangan mencarut.

Saya anti penganiayaan, penipuan (scammer), amalan merepek, amalan syirik khurafat dan ajaran sesat. Semua amalan menyimpang dari agama Islam saya tolak terus. Saya tidak suka perdebatan, perbalahan mencarut dan memaki-hamun. Mereka yang biadap saya tinggalkan terus.

Rules saya :
1) Saya tidak memberi sedekah secara online.
2) Saya tidak berminat mengumpat, cerita hal orang tiada kaitan dengan saya, kondem tanpa dengar hal sebenar, saya tak nak dengar dan saya tak suka.
3) Beri salam senyap dan hendak bersembang kosong adalah dilarang sama sekali.
5) Hendak bimbingan (coaching), ikut rules saya. Lengkapkan borang diberi.

Terima kasih sudi berkunjung. Sila komen untuk saya singgah laman sosial anda pula. Hanya komen berkaitan entri (artikel) sahaja disiarkan. Harap maklum. 😁

Ingin beriklan secara professional? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com ya. 😁

Featured Post

SIAPA BLOGGER Puteri Nur Cahaya Cikgu iEta?