24 December 2010

MAZMUMAH VS MAHMUDAH

Hari ni rasa nk menulis dlm bloglh...
Berikut adalah ciri2 beberapa sifat mazmumah.Yang mn sering bertempat malahan kekadang buat sarang lak di dalam hati sanubari manusia.Ciri2 ini adalah berdasarkan kajian & pengamatan sy selama 36 tahown sy hidup di dunia ini.

Silalah bandingkan dengan diri memasing.Mungkin sy juga pernah kowt...ada ciri2 cmni...:[

Ciri2 PHD:-1.Sll perli2 org,mcm diri tu bagus sgt... 2.Suka mengadu dmba,mmbuat cerita sn cni,memburuk2kan orglain. 3.Sentiasa mncari kslhn org n sntiasa xpuas ht dgn sesiapapun,asyik perlekeh n komplen org shj.Ma...cm dia perfect sgt...

Ciri2 kedekut:-1.Walau bnyk duit,RM1.80 pun berkira,inikan pulak RM0.10 aja. 2.Asyik hrp org belanja,tp xprnh mmbelanja@kalo blnja pun,bleh dkira,dlm sthn,ada...lh sekali shj@pn mcm nak xnak aje 3.Hak org nk tp hak sendiri,sorry nk bg

Ciri2 sombong:-1.Bl d tlg,pyh nk ucp trm kasih. 2.Bl buat slh pyh lak nk minta maaf mlhn,xmngaku slh... 3.Memilih kwn hnya utk kpntingan,xde kpntgn,kwn bo layan.Jgn hrpla nk lemparkan senyuman...

Camana nk cuba hilangkannye ek??? Banyak caranye...slh 1 nye, cubalah sering berlapang dada & senyum2... selalu & yang paling berkesan,bl rasa ada je dlm diri tu sifat2 mazmumah ni, ingatlah MATI, beritahulah pd diri sendiri "andaikata aq mati jap lagi, walhal asik cari slh org,asik berPHD,asyik sombong,ke mana...lh tempat aq di alam barzakh nanti?"

Sila tinggalkan komen anda yang bermanfaat. Terima kasih...

2 comments:

  1. btol saye setuju...lagipun mana bley tak setuju sbb mmg da termaktub pun...hehehehe
    harap-harap kita semua dijauhi oleh 3 penyakit tersebut.

    ReplyDelete

1) Komen anda ditapis. Hanya komen berkaitan entri dan bukan iklan sahaja disiarkan. Harap maklum.
2) Ingin beriklan? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com ya 😁

Terima kasih sudi singgah dan komen... ^__^

AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA





AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Penghantaran sebarang komen, permintaan, cadangan ATAU komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam ATAU negatif dengan niat untuk menyakiti hati, menganiayai, mengugut ATAU mengganggu orang lain dengan ATAU tanpa mendedahkan identitinya adalah suatu kesalahan boleh didenda tidak melebihi 58 ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun ATAU kedua-duanya sekali. HARAP MAKLUM






TULIS CADANGAN ATAU PERTANYAAN DI SINI

Name

Email *

Message *