06 December 2011

3 Perkara yg DIRASAI Bisa Menghilangkan KESOMBONGAN Manusia yg tiada pada IBLIS

1.SAKIT SAKIT adalah Rahmat dan Kasih Sayang pada Manusia..malah sebagai KIFARAH PENGHAPUS DOSA...Di saat SAKIT manusia selalu INGAT ALLAH..Tp IBLIS TIDAK PERNAH MERASAI SAKIT sbb itu DIA SOMBONG.. 2.FAKIR Manusia yg diuji atas MUSIBAH KEFAKIRAN sentiasa SABAR dan REDHA atas apa yg Allah ujikan..TIDAK BAGI IBLIS SBB ITU DIA SOMBONG. 3.MATI Setiap Manusia akan merasai MATI..Hanya dgn KEMATIAN di Akhirat Nanti Manusia di fitnah dan dianiaya akan MENUNTUTNYA DI AKHIRAT ATAS APA YG ORG TELAH FITNAHKAN DAN YG DIANIAYAI ORG...Akan diungkit2 atas apa yg MANUSIA FITNAHKAN KE ATASNYA..TIDAK BG IBLIS SBB ITU DIA SOMBONG....dgn KESOMBONGANNYALAH IBLIS TIDAK SAKIT,TIDAK FAKIR DAN TIDAK MATI SEHINGGA HARI KIAMAT YG MENENTUKAN KESOMBONGAN...Kita Manusia Alhamdulillah Dapat MENGHILANGKAN SOMBONG Dari 3 ciri Tersebut.

No comments:

Post a Comment

DISCLAIMER

Saya bukan perawat, bukan guru silat, bukan guru kerohanian dan tiada kaitan dengan sesiapa.

Sila bersabar, jaga adab, jangan taksub, jauhi syirik, jangan menipu dan jangan mencarut.

Saya anti penganiayaan, penipuan (scammer), amalan merepek, amalan syirik khurafat dan ajaran sesat. Semua amalan menyimpang dari agama Islam saya tolak terus. Saya tidak suka perdebatan, perbalahan mencarut dan memaki-hamun. Mereka yang biadap saya tinggalkan terus.

Rules saya :
1) Saya tidak memberi sedekah secara online.
2) Saya tidak berminat mengumpat, cerita hal orang tiada kaitan dengan saya, kondem tanpa dengar hal sebenar, saya tak nak dengar dan saya tak suka.
3) Beri salam senyap dan hendak bersembang kosong adalah dilarang sama sekali.
5) Hendak bimbingan (coaching), ikut rules saya. Lengkapkan borang diberi.

Terima kasih sudi berkunjung. Sila komen untuk saya singgah laman sosial anda pula. Hanya komen berkaitan entri (artikel) sahaja disiarkan. Harap maklum. 😁

Ingin beriklan secara professional? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com ya. 😁

Featured Post

SIAPA BLOGGER Puteri Nur Cahaya Cikgu iEta?