Ustaz Ustazah je ke tak boleh?


Diambil dari Facebook sekadar renungan bersama...
Sukri Supian : ustaz ngan ustazah apa projek malam ni?

Ustaz : saya ingat nak ikut awak masuk disko lah.

Ustazah : saya pun sama lah. dah lama tak pakai baju ketat-ketat.

Sukri Supian : hahaha. mengarut je korang berdua ni. ustaz ngan ustazah mana boleh masuk disko. ni ustazah siap nak pakai baju ketat pulak.

Ustaz : lah, kenapa tak boleh pulak? saya nak enjoy je dalam tu.

Ustazah : ha'ah. saya pakai baju ketat pun salah ke?

Sukri Supian : haik, ustaz dan ustazah apa macam ni sampai tak tahu dosa ngan pahala?

Ustaz : ooo... dosa... maknanya awak tau lah benda-benda yang awak lakukan selama ni berdosa? tapi kenapa awak buat? ingatkan awak tak tau.

Ustazah : apa yang membezakan awak dengan kami? awak orang Islam, kami orang Islam. kalau ustaz dan ustazah diharamkan buat semua tu, kenapa orang macam awak tak diharamkan pulak? dosa dan pahala bukan hanya untuk ustaz dan ustazah sahaja, tapi untuk sekelian orang Islam!

Ustaz Bob Al-Bukhari : ustaz ke, ustazah ke, penggali kubur ke, pemandu lori ke, selagi tahu apa yang dilakukan itu hukumnya haram, maka BERDOSA BESAR jika dilakukan. pakai tudung labuh bukan untuk ustazah, tapi untuk semua muslimah.

Comments