PENGENALAN RINGKAS

Blog Kisah Cikgu ieta adalah penjenamaan semula bagi Blog ieta. Blog ini memaparkan pelbagai pengalaman penulis dan pembaca yang menghantar e-mail atau berjumpa sendiri dengan penulis, panduan dan kisah hidup manusia biasa dan kalangan guru. Juga tips, tutorial blog dan pelbagai panduan. Sesekali hal-ehwal bisnis, resepi dan isu-isu semasa dipaparkan untuk bacaan dan rujukan pembaca. Terima kasih sudi berkunjung. Kunjungan dan komen anda amat dihargai :)

Ganjaran Untuk Isteri Yang Solehah

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهْ

Wa.... rindu gilernya daku ngan blogku ini... baru 1 hari tak buka dek kebizian (ada ke bahasa ni ek? hehe...) & kurang kesihatan yang melanda, dah rasa rindu giler.... Buka2 tgk, ada 13 komen dok awaiting moderation & pertambahan rakan dah meningkat sedikit kepada 131 orang pada 2.17 petang sewaktu post ini dibuat bermakna, 6 orang sudi menjadi follower AKA rakan blog ini dari 24/12/2012 lalu. G+ pula telah meningkat kepada 111 orang dari 95 orang juga pada 24/12/2012 lalu (berkat rajin follow blogger lain di G+ mereka kowt. Hehe...) Alhamdulillah.... Terima kasih ya kepada anda semua... Cayang U oll semua....

Disebabkan baru balik dari sekolah, menerima kutipan yuran dari parents murid-murid tahun hadapan, tak sempat nak berfikir lagi buat masa ni. Maka nak share dahulu dari wall facebook adik Muhamad Ridzuan tentang Ganjaran Untuk Isteri Yang Solehah. 


Amek gambar dari Mr. Google je. Malu nak entreprame gambar sendiri :)
a) “Sekali suami minum air yang disediakan oleh isterinya adalah lebih baik dari berpuasa setahun”. Walaupun hanya sekadar air masak sejuk, ia sudah memadai...
b) “Makanan yang disediakan oleh isteri kepada suaminya lebih baik dari isteri itu mengerjakan haji dan umrah”
c) “Mandi junub si isteri disebabkan jimak oleh suaminya lebih baik baginya daripada mengorbankan 1,000 ekor kambing sebagai sedekah kepada fakir miskin”.
d) “Apabila isteri hamil ia dicatitkan sebagai seorang syahid dan khidmat kepada suaminya sebagai jihad”.
e) “Pemeliharaan yang baik terhadap anak-anak adalah menjadi benteng neraka, pandangan yang baik dan harmonis terhadap suami adalah menjadi tasbih (zikir)”.
f ) “Tidak akan putus ganjaran dari Allah kepada seorang isteri yang siang dan malamnya menggembirakan suaminya”.
g) “Apabila meninggal dunia seorang dan suaminya redha, nescaya ia dimasukkan ke dalam syurga”. (Hadis Riwayat Tarmizi)
h) “Seseorang wanita apabila ia mengerjakan sembahyang yng difardhukan ke atasnya, berpuasa pada bulan Ramadhan, menjaga kehormatan dirinya dan taat kepada suaminya maka berhaklah ia masuk syurga dari mana-mana pintu yang ia suka”. (Hadis riwayat Anas Bin Malik)

Beruntungnya wahai yang bergelar isteri. Pada yang belum lagi, usah berputus asa ya... sebab jodoh, ajal maut & rezqi memang telah ditentukan oleh pencipta kita Allah S.W.T. Teruskan berusaha kerana sentiasa mencuba dan berusaha untuk menjadi yang terbaik daripada hari-hari yang telah berlalu itu lebih baik dari tidak mencuba apatah lagi berusaha ke arah kebaikan :)

Siap dah yang nak dishare, nanti2 ada masa nak BW semua 13 orang yang sudi komen, yang sudi follow dan juga yang sudi tinggalkan jejak-jejak mereka dalam shoutboxkuTunggu... I love my blog :)

Nota : Ilmu yang sedikit itu lebih baik dari ilmu yang banyak tetapi tidak diamalkan. Selamat beramal untuk diriku juga kepada semua :)
SHARE

Kisah Cikgu ieta

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

2 orang yang sudi komen:

  1. nice sharing kak... ^_^ wah busy ek? ye lah sekolah dah nak bukak kan?

    ReplyDelete

1) Komen anda ditapis. Hanya komen berkaitan entri dan bukan link iklan sahaja disiarkan. Harap maklum.

2) Ingin beriklan? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com ya ^__^

Terima kasih sudi singgah dan komen... ^__^

AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA

AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Penghantaran sebarang komen, permintaan, cadangan ATAU komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam ATAU negatif dengan niat untuk menyakiti hati, menganiayai, mengugut ATAU mengganggu orang lain dengan ATAU tanpa mendedahkan identitinya adalah suatu kesalahan boleh didenda tidak melebihi 58 ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun ATAU kedua-duanya sekali. HARAP MAKLUM

EMAIL CADANGAN ATAU PERTANYAAN ANDA DI SINI

Name

Email *

Message *