07 March 2013

TALIBESEN

As salam,

Nak berkongsi cerita masa kecil-kecil dahulu. Bagi saya ianya amat lucu tapi tak tahulah bagi pembaca.

Masa kecil dahulu, pernah abah tinggalkan saya seketika duduk dengan arwah emaknya. Seperti biasa jika di rumah, ada hiburan untuk diri saya. Juga ramai rakan-rakan sebaya bermain bersama-sama.

Satu petang, entah apa kena entah dengan saya... bosan dah menjelma agaknya... Menghentak-hentak kaki saya nak tengok tv. Masa tu di kampung, mana ada kisah sangat dengan tv.

"Nak talibesen... Nak talibesen..." menangis-nangis saya semahu-mahunya sambil menghentak-hentakkan kaki.

Tiba-tiba, saya lihat arwah nenek saya ambil tali dan sebuah besen (gambar dari google je...)

   

Saya terdiam seketika dan hanya melihat kelakuan arwah nenek. Diamlah sekejap. Saya lihat arwah nenek menebuk besen dan menyimpulkan tali ke lubang di besen tu. 

Akhirnya "Nah, talibesen!!!".  Sambil menggantung TALIBESEN tu di tengah-tengah ruang tamu.

Hahaha.... Memang arwah nenekku Tok Teh terbaik...! (Al-Fatihah untuk beliau) 

Bila dah beranak pinak ni, sesekali teringatkan kisah ni, pasti saya tergelak.

Lucu ke? Maafla tak pandai nak bercerita... huhu

10 comments:

  1. haha lucu2.. nenek akak mmg terrrbaiikk... kreatif.. cne leh sebut tali-besen tu ? hihi mmg dpt tali+besen laa jwbnye hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu2 tak reti sebut telivisyen. Mmg sebut talibesen. Kih3... mmg kelakar

      Delete
  2. hahaha..lucu la kakak..abah yaya pun selalu ckp mcm tu..

    ReplyDelete
  3. itulah gedik sgt..
    kn da dpt talibesen yg sbnr..
    ahaha

    ReplyDelete
  4. tali besen sebenar. nasib baik tak kena serkup dengan besen....he he

    ReplyDelete
  5. Salam.

    Saya tak dpt tangkap mulanya..television n talibesen rupanya,hahahah

    Kenangan masa kecik kan kak.. mana mungkin boleh lupa.. :)

    ReplyDelete

1) Komen anda ditapis. Hanya komen berkaitan entri dan bukan iklan sahaja disiarkan. Harap maklum.
2) Ingin beriklan? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com ya 😁

Terima kasih sudi singgah dan komen... ^__^

AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA





AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Penghantaran sebarang komen, permintaan, cadangan ATAU komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam ATAU negatif dengan niat untuk menyakiti hati, menganiayai, mengugut ATAU mengganggu orang lain dengan ATAU tanpa mendedahkan identitinya adalah suatu kesalahan boleh didenda tidak melebihi 58 ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun ATAU kedua-duanya sekali. HARAP MAKLUM






TULIS CADANGAN ATAU PERTANYAAN DI SINI

Name

Email *

Message *