PENGENALAN RINGKAS

Blog Kisah Cikgu ieta adalah penjenamaan semula bagi Blog ieta. Blog ini memaparkan pelbagai pengalaman penulis dan pembaca yang menghantar e-mail atau berjumpa sendiri dengan penulis, panduan dan kisah hidup manusia biasa dan kalangan guru. Juga tips, tutorial blog dan pelbagai panduan. Sesekali hal-ehwal bisnis, resepi dan isu-isu semasa dipaparkan untuk bacaan dan rujukan pembaca. Terima kasih sudi berkunjung. Kunjungan dan komen anda amat dihargai :)

REVIEW ENTRI 2 : HAPPY FATHER'S DAY

As salam. Sebelum ini saya telah review entri a.k.a promote entri blogger di SINI untuk segmen saya yang INI. Kali ini saya akan paparkan entri terbaik daripada blogger +Fais Iskandar pula.

Entri beliau bertajuk HAPPY FATHER'S DAY dibuat sempena hari bapa untuk ayahnya. Jom baca...

Hello!!!


Aku sebenarnya antara orang yang bertuah kat muka bumi ni sebab dikurniakan seorang ayah yang sangat baik dan penyayang. Tegas tapi jarang sangat marah anak-anaknya. Seorang ayah yang sangat bertanggungjawab dan x pernah mengecewakan keluarga. Shoot... Aku dah nangis!!! :(



Papa aku ni memang sempoi. Cukup kelakar dan selalu bergurau dengan anak-anaknya. Aku anak sulung dan memang rapat dengan Mama tapi dengan Papa pun masih lagi rapat. Masih ingat lagi, masa aku umur 13 tahun, aku pindah ikut Papa utk stay kat Kota Bharu. Mama masa tu kat Kuala Krai. Papa pulak kerja kat KB. 


Byk pengalaman pahit dan manis (manis lagi banyak) tp ada satu kenangan yang aku takkan lupa sampai bila-bila. Masa tu Form 2. Around 1999, tgh kegawatan ekonomi. Masa tu mungkin Papa tgh 'kering'. Masa hantar aku ke sekolah dgn motor, Papa cakap dia takde duit nak bagi belanja sekolah for that day. Aku pulak memang jenis malas ke kantin so duit belanja previous day still lagi ada. So aku cakap takpe kat Papa. Bila sampai sekolah Papa seluk poket dia, then keluarkan syiling 20 sen. "Long, ambik lah duit ni. Ni je hok Papa ada hari ni." Ya Allah, masa tu jugak timbul satu perasaan yg sangat sedih dan terharu kpd Papa aku. 

Aku simpan duit itu. X belanja pun. So kalau time aku stress ke apa2 masa nak belajar atau malas nak belajar, peristiwa ni motivate aku sgt2. Dari PMR hingga sampailah ada Masters, aku guna peristiwa ini untuk ingat akan jasa Papa aku dan belajar bersungguh-sungguh. 

Jadi, hargailah ayah anda, bukan saja bila time Father's Day tapi setiap saat dan waktu. En Iskandar, anda telah menjalankan tugas anda dengan sangat bagus. I love you, Papa

Happy Father's Day!!!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nota kaki : Sedih baca kisah ini, teringat abah saya yang gigih dan susah payah beliau menghantar saya ke sekolah dan ke klinik masa kecil-kecil dulu. Sayang abah saya sangat-sangat. Al-Fatihah untuk arwah emak saya yang juga berjasa. Tak mungkin terbalas jasa mereka berdua membesar dan mendidik kita sekalipun dengan segunung emas. Tanpa mereka, saya tak mungkin menjadi insan seperti sekarang ini.... Hargailah kedua ibu bapa kita selagi hayat dikandung badan.

SHARE

Kisah Cikgu ieta

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 orang yang sudi komen:

Post a Comment

1) Komen anda ditapis. Hanya komen berkaitan entri dan bukan link iklan sahaja disiarkan. Harap maklum.

2) Ingin beriklan? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com ya ^__^

Terima kasih sudi singgah dan komen... ^__^

AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA

AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Penghantaran sebarang komen, permintaan, cadangan ATAU komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam ATAU negatif dengan niat untuk menyakiti hati, menganiayai, mengugut ATAU mengganggu orang lain dengan ATAU tanpa mendedahkan identitinya adalah suatu kesalahan boleh didenda tidak melebihi 58 ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun ATAU kedua-duanya sekali. HARAP MAKLUM

EMAIL CADANGAN ATAU PERTANYAAN ANDA DI SINI

Name

Email *

Message *