PENGENALAN RINGKAS

Blog Kisah Cikgu ieta adalah penjenamaan semula bagi Blog ieta. Blog ini memaparkan pelbagai pengalaman penulis dan pembaca yang menghantar e-mail atau berjumpa sendiri dengan penulis, panduan dan kisah hidup manusia biasa dan kalangan guru. Juga tips, tutorial blog dan pelbagai panduan. Sesekali hal-ehwal bisnis, resepi dan isu-isu semasa dipaparkan untuk bacaan dan rujukan pembaca. Terima kasih sudi berkunjung. Kunjungan dan komen anda amat dihargai :)

Aku cuma insan biasa

"Aku cuma insan biasa"
Sudah puas ku komen
Sudah puas ku like
Sudah puas ku jelajah
Namun tiada apa yang ku dapat
Tiada apa yang bermanfaat
Hanya sekadar melekakan aku

LUAHAN RASA, SAJAK, NTAH HAPE2 NTAH..., Cuma insan biasa, Aku, Siapa Aku?, Siapa saya?
Apa yang anda lihat, tidak sama dengan apa yang anda dapat. Oleh itu, Usah tertipu dengan apa yang anda telah lihat

Baiklah, aku cuma insan biasa

Yang tak punya apa-apa

Yang tak punya harta semewahnya

Yang ada hanyalah aqal anugerahNYA

Untuk ku guna kala menulis apa yang tercapai diminda....



Dah kenapa dengan aku ni...?
Join segmen malas
Join contest malas
Segala-galanya aku mula malas
Teruknya..................

Bangun... Bangun....
Buang sifat malas itu...
Orang malas selalunya rugi...
Rugi segala-galanya

Aku cuma insan biasa
Yang tak punya apa-apa...
Yang sering sahaja alpa
Yang sering terkesima
Yang sering teruja
Yang sering terleka
Aku cuma insan biasa...

Motif? Entah....
SHARE

Kisah Cikgu ieta

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

6 orang yang sudi komen:

  1. Ehem... aik? Takkan surrender kot? Tgh nak naik ni ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni entri sebelum tau PR dah naik tempat ke 2 sifu.... Hehe... Skrg dah ok dah (sambil senyum lebar sampai ke telinga..)

      Delete
  2. kena buang tuh sifat m hehhee

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha... bila dah naik PR2, akak jadi bertambah semangat waja gitu... :D

      Delete
  3. bila kita mula merasa bosan dengan apa yang kita ada...beristighfar lah banyak2...dan cuba lah ingat kembali di mana saat kita bermula dan berusaha untuk berada di tempat sekarang...dan lihat lah sekeliling kita dlm dunia blogging khususnya...betapa masih ramai orang di luar sana yang sentiasa berharap dan berdoa kepada Allah agar mereka juga berada di tempat kita sekarang...dengan ini kita akan belajar bersyukur dan menghargai sebelum terlambat... malas itu boleh di atasi jika kita tak berki-kira., kita buat apa yang kita suka asal jangan melampaui batas sepatutnya (jauhi sifat lalai dan lagha..jangan sampai jd hamba kpd bukan dari NYA) ~untuk diri ini dan umum kpd semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Terima kasih PCL atas semangat diberi :)

      Delete

1) Komen anda ditapis. Hanya komen berkaitan entri dan bukan link iklan sahaja disiarkan. Harap maklum.

2) Ingin beriklan? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com ya ^__^

Terima kasih sudi singgah dan komen... ^__^

AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA

AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Penghantaran sebarang komen, permintaan, cadangan ATAU komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam ATAU negatif dengan niat untuk menyakiti hati, menganiayai, mengugut ATAU mengganggu orang lain dengan ATAU tanpa mendedahkan identitinya adalah suatu kesalahan boleh didenda tidak melebihi 58 ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun ATAU kedua-duanya sekali. HARAP MAKLUM

EMAIL CADANGAN ATAU PERTANYAAN ANDA DI SINI

Name

Email *

Message *