CARI DI SINI

18 July 2016

10 perkara yang menyusahkan orang lain di jalan raya

"10 perkara yang menyusahkan orang lain di jalan raya" adalah antara sikap yang sering dilakukan oleh ramai pemandu kenderaan atau pemandu motorsikal.

10 perkara yang menyusahkan orang lain di jalan raya itu ialah :
Peta Highway PLUS

1) Membelek handphone (bermesej/berchatting/berfacebook/apa sahaja laman web) semasa memandu / bermotorsikal.
2) Bersembang dengan kawan di motor sebelah.
3) Membunyikan hon sesuka hati.
4) Berpakaian menyeksa mata, jiwa dan raga (siang atau malam) atau memakai pakaian berwarna hitam pada waktu malam.
5) Merokok.
6) Mabuk.
7) Melanggar lampu isyarat.
8) Memandu laju tak hengat donia atau memandu perlahan di lane kanan.
9) Tidak memakai topi keledar.
10) Memacakkan motor dan merempit.


10 perkara yang menyusahkan orang lain di jalan raya ni jika dilakukan, sering menyebabkan kemalangan di jalan raya dan silap haribulan, anda akan kehilangan nyawa! Jadi, pastikan anda tidak melakukan 10 perkara yang menyusahkan orang lain di jalan raya walau di jalan raya mana pun anda berada. Ingatlah yang tersayang....


22 comments:

  1. kalau kena sendiri xpe kak.. Nie menyusahkan org lain lg... hmm..

    ReplyDelete
  2. #selfie ...merimaskan org sebelah..lagi2 masa memandu kenderaan.

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum kak.. ngerinya tengok ~~~

    ReplyDelete
  4. ade lagi..keluar simpang sesuka hati, tak bagi signal masa nak keluar atau masuk simpang dan jugak memotong barisan..

    ReplyDelete
  5. setuju...ada lagi...jalan macam kura-kura tapi bawak kat lane laju...

    ReplyDelete
  6. Memang kena hati-hatikan..jangan selfish...atas jalan raya..Salam sabtu ya!!!

    ReplyDelete
  7. belek-belek telefon tu kadang-kadang buat juga kalau kat hiway, lain-lain tu biasa nampak lah...

    ReplyDelete
  8. X bg signal nk tukar haluan pun mnyusahkn dan mmbhyakn org jga tu...

    ReplyDelete
  9. Emmmasa tak kena tak apa lah..bila dah kena baru nak sedarkan diri dan menyesal..emmm

    ReplyDelete
  10. tak bagi signal lepas tu main belok je memang boleh bikin hati orang lain panas...

    ReplyDelete
  11. biasa la tu. Yang penting kita ni kena berhati-hati bila memandu

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Saya bukan perawat, bukan guru silat, bukan guru kerohanian dan tiada kaitan dengan sesiapa.

Sila bersabar, jaga adab, jangan taksub, jauhi syirik, jangan menipu dan jangan mencarut.

Saya anti penganiayaan, penipuan (scammer), amalan merepek, amalan syirik khurafat dan ajaran sesat. Semua amalan menyimpang dari agama Islam saya tolak terus. Saya tidak suka perdebatan, perbalahan mencarut dan memaki-hamun. Mereka yang biadap saya tinggalkan terus.

Rules saya :
1) Saya tidak memberi sedekah secara online.
2) Saya tidak berminat mengumpat, cerita hal orang tiada kaitan dengan saya, kondem tanpa dengar hal sebenar, saya tak nak dengar dan saya tak suka.
3) Beri salam senyap dan hendak bersembang kosong adalah dilarang sama sekali.
5) Hendak bimbingan (coaching), ikut rules saya. Lengkapkan borang diberi.

Terima kasih sudi berkunjung. Sila komen untuk saya singgah laman sosial anda pula. Hanya komen berkaitan entri (artikel) sahaja disiarkan. Harap maklum. 😁

Ingin beriklan secara professional? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com ya. 😁

UNDANG-UNDANG





AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Penghantaran sebarang komen, permintaan, cadangan ATAU komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam ATAU negatif dengan niat untuk menyakiti hati, menganiayai, mengugut ATAU mengganggu orang lain dengan ATAU tanpa mendedahkan identitinya adalah suatu kesalahan boleh didenda tidak melebihi 58 ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun ATAU kedua-duanya sekali. HARAP MAKLUM







Tulis Cadangan Atau Pertanyaan Di Sini

Name

Email *

Message *