PENGENALAN RINGKAS

Blog Kisah Cikgu ieta adalah penjenamaan semula bagi Blog ieta. Blog ini memaparkan pelbagai pengalaman penulis dan pembaca yang menghantar e-mail atau berjumpa sendiri dengan penulis, panduan dan kisah hidup manusia biasa dan kalangan guru. Juga tips, tutorial blog dan pelbagai panduan. Sesekali hal-ehwal bisnis, resepi dan isu-isu semasa dipaparkan untuk bacaan dan rujukan pembaca. Terima kasih sudi berkunjung. Kunjungan dan komen anda amat dihargai :)

Catuan Air Peringkat Kedua

"Catuan Air Peringkat Kedua" kali ini melibatkan kawasan yang lebih besar.

Catuan air peringkat kedua ini berlaku ekoran penyusutan berterusan semua empangan di Selangor yang membekalkan air kepada penduduk di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya.

PENGALAMAN, Pengalaman hidup, AIR, Catuan air peringkat kedua, Penduduk bersedia hadapi catuan air fasa 2, bergilir-gilir menerima pengagihan air selang dua hari mengkikut jadual, Giliran mendapat air, Gombak, Petaling, Kuala Lumpur, Klang, Shah Alam, Kuala Selangor, Hulu Selangor, beli air mineral botol 5 liter banyak-banyak, simpan air dalam tong besar, maklumat air kena catu, Maklumat Am,http://www.blogieta.com/2014/03/catuan-air-peringkat-kedua.html
Air penting dalam kehidupan...

Kawasan di setiap daerah terbabit dibahagikan kepada dua zon yang akan bergilir-gilir menerima pengagihan air selang dua hari mengkikut jadual. Giliran mendapat air selama dua hari akan bermula dengan kawasan di Zon 1 pada 2 Mac ini.
Selepas itu, kawasan di Zon 2 akan mendapat air untuk dua hari bermula pada 4 Mac nanti. Pada hari dijadualkan mendapat air, bekalan air disediakan pada jam 4 petang sehingga ditutup semula pada jam 9 pagi dua hari selepas itu.

Bagi zon yang dijadualkan tiada air, bekalan air kepada pengguna dijangka mula terhenti pada jam 9 pagi pada hari dijadualkan tiada air sehingga jam 4 petang dua hari selepas itu. 

GOMBAK (ZON 1)
  1. Taman Keramat AU 1
  2. Taman Keramat AU2
  3. Taman Keramat AU4
  4. Taman Keramat AU5
  5. Seksyen 10 Wangsa Maju 
  6. Villa Wangsa Maju
  7. Bukit Wangsa Mas
  8. Bandar Manjalara
  9. Sunway Harmoni
  10. Sunway SPK
  11. Desa Aman Puri
  12. Taman Industri Ehsan Jaya
  13. Seksyen 5 Wangsa Maju 
  14. Seksyen 6 Wangsa Maju 
  15. Seksyen 10 Wangsa Maju 
  16. Villa Wangsa Mas 
  17. Sebahagian kawasan AU4 Keramat 
  18. Tmn Bukit Wangsa Mas

GOMBAK (ZON 2)
  1. Kg Sungai Merali
  2. Kg Puah
  3. Kg Pandan Balang
  4. Kg Bandar Dalam
  5. Taman Ibukota
  6. Air Panas Setapak
  7. Taman Setapak 
  8. Kg Lee Kong Chian
  9. Kg Sungai Mulia
  10. Taman Suria Setapak
  11. Taman Setapak Permai
  12. Kg Kuantan Gombak
  13. Taman Bukit Maluri
  14. Sektor A Bandar Sri Damansara (SD 7 – SD 13)
  15. Seksyen 1, Wangsa Maju 
  16. Seksyen 2, Wangsa Maju 
  17. Seksyen 4, Wangsa Maju 
  18. Danau Kota (kawasan A) 
  19. Jln Usahawan 
  20. Wangsa Melawati 
  21. Wangsa Delima

KUALA LUMPUR (ZON 1)
  1. Taman Sri Sinar
  2. Taman Sri Bintang
  3. Taman Bkt Sri Bintang
  4. Taman Prima Pelangi
  5. Taman SSPK Segambut
  6. Taman Segambut
  7. Taman Segambut Permai
  8. Taman Segambut Damai
  9. Taman Segambut Muda
  10. Taman Segambut Aman
  11. Taman Bukit Segambut
  12. Taman Indah Murni
  13. Taman Prima Impian
  14. Taman Desa Segambut
  15. Kg Segambut Dalam
  16. Kg Segambut Bahagia
  17. Kg Segambut Tengah
  18. Kg Segambut Gate
  19. Kompleks Kediaman Kakitangan Awam Jalan Duta
  20. Kesington Park
  21. Changkat Kiara Bayu
  22. Changkat Kiara Surya
  23. Prima Duta
  24. Menara Duta
  25. Duta Ria
  26. Kawasan Mount Kiara
  27. Arkib Negara
  28. Kompleks Kerajaan Jalan Duta
  29. Masjid Wilayah KL
  30. Lembaga peperiksaan 
  31. Ibu Pejabat BPR
  32. Persiaran Duta
  33. Pusat Perkembangan Kokurikulum
  34. Stadium Hoki
  35. Flat DBKL Dato Keramat
  36. Jalan Padang Tembak
  37. Jalan Semarak
  38. Jalan Gurney
  39. UTM, Jalan Semarak
  40. Bangunan FELDA
  41. Jalan Kent 1 hingga 7
  42. Desa Pandan 
  43. Keseluruhan Kawasan Permaisuri 
  44. Taman Shamelin Perkasa
  45. Taman Bandar Damai Perdana A & B 
  46. Taman Seri Bahagia 
  47. Taman Bukit Angsana 
  48. Taman Minang 
  49. Taman Damai Indah
  50. Taman Bukit Anggerik 1 & 2 
  51. Taman Desa Baiduri 
  52. Taman Bukit Segar 
  53. Taman Bukit Segar Masera 
  54. Bandar Baru Segar Utama 
  55. Taman Bukit Segar Jaya 
  56. Alam Damai & Taman Len Seng
  57. Bukit Cheras

KUALA LUMPUR (ZON 2)
  1. Jln Ipoh Batu 4 hingga Batu 5
  2. Jalan Cenderuh
  3. Jalan Kuala Kangar
  4. Jalan VethavanamF
  5. Jalan St. Thomas
  6. Jalan Khalsa
  7. Taman Kok Lian
  8. Taman City
  9. Taman Sri Kuching & Taman Niaga Waris
  10. Kem Batu Kentomen
  11. Taman Impian
  12. Taman Eastern
  13. Taman Rainbow
  14. Taman Bamboo
  15. Taman Million
  16. Taman Sheng Cheng
  17. Taman Kaya
  18. Kawasan Perindustrian Segambut
  19. Tmn Sri Hartamas
  20. Kiaraview
  21. Kiaramas
  22. Tmn Duta Nusantara
  23. Tmn Duta Tropika
  24. Hartamas Heights
  25. Tmn Pandan Jaya
  26. Tmn Cempaka
  27. Tmn Bakti
  28. Tmn Nirwana
  29. Taman Putra Sulaiman
  30. Tmn Cahaya
  31. Pandan Cahaya
  32. Tmn Dagang
  33. Tmn Tenaga
  34. Tmn Miharja
  35. Tmn Kobena
  36. Flat Sri Melaka
  37. Taman Saga 
  38. Taman Teratai
  39. Taman Bukit Permai 
  40. Taman Mega Jaya 
  41. Taman Seraya 
  42. Taman Melur 
  43. Kg. Cheras Baru 
  44. Taman Muda & Taman Mawar 
  45. Taman Putra

PETALING (ZON 1)
  1. Desa Petaling
  2. Kampung Malaysia
  3. Taman Salak Selatan
  4. Kampung Baru Salak Selatan
  5. Taman Gembira
  6. Keseluruhan Jalan Kuchai Lama
  7. Taman Lian Hoe
  8. Taman Salak Jaya
  9. Pantai Dalam
  10. Mah Sing U5
  11. Tropicana Golf

PETALING (ZON 2)
  1. Seksyen 1, Petaling Jaya
  2. Seksyen 2, Petaling Jaya
  3. Seksyen 3, Petaling Jaya
  4. Seksyen 5, Petaling Jaya
  5. Seksyen 6, Petaling Jaya
  6. Seksyen 7, Petaling Jaya
  7. Seksyen 8, Petaling Jaya
  8. Seksyen 9, Petaling Jaya
  9. Seksyen 18, Petaling Jaya
  10. Seksyen 51A
  11. Taman Sri Sentosa
  12. Kampung Pasir Baru
  13. Taman OUG
  14. Taman Yarl
  15. Taman Perindustrian Bukit Jalil
  16. PPRT Kampung Muhibbah
  17. Ara Damansara
  18. Bandar Utama 1 - 11

KLANG/SHAH ALAM ZON 
  1. Sg Kapar Indah
  2. Bandar Bukit Rajah
  3. Putra Height/ Bukit Lancung
  4. Bukit Tinggi 1
  5. Bukit Tinggi 2
  6. Bandar Botanik
  7. Bandar puteri

KLANG/SHAH ALAM ZON 2
  1. Taman Aman Perdana
  2. Bandar Setia Alam
  3. Seksyen 27
  4. Seksyen 28
  5. Megahub

KUALA SELANGOR ZON 1
  1. Kawasan Sungai Darah (Kiri dari Batang Berjuntai)
  2. Sepanjang Jalan Raja Musa dari Batang Berjuntai hingga ke Batu 7 Tanjung Karang
  3. UNISEL dan Taman Ilmu
  4. Kampung Bestari Jaya
  5. Seluruh Kawasan Bukit Belimbing dan Hujung Permatang
  6. Seluruh Kawasan Tanjung Karang dari Pasir Penambang ke Pekan Tanjung Karang
  7. Sungai Gulang-Gulang dan Parit Serong
  8. Sungai Tengi Kanan
  9. Seluruh kawasan Puncak Alam Fasa 1,2,3
  10. Shah Alam 2

KUALA SELANGOR ZON 2
  1. Kawasan Sungai Darah (kanan dari Batang Berjuntai)
  2. Pekan Batang Berjuntai
  3. Batu 7 Ijok Dari Jalan Datuk Muskam hingga Bukit Badong
  4. Bukit Badong
  5. Sepanjang Jalan Rawang dari Pekan Batang Berjuntai hingga Kg Kuantan
  6. Jalan Kelab
  7. Jalan Bukit Rotan
  8. Seluruh Bandar Seri Coldfields / Desa Coldfields Sungai Buloh
  9. Seluruh Seri Pristana
  10. Seluruh Alam Perdana
  11. Kampung Sentosa
  12. Kampung Seri Aman
  13. Saujana Utama 3
  14. Taman Alam Jaya
  15. Kawasan Industri Batu 23, Ijok
  16. Jalan Meru Puncak Alam (McDonalds)

HULU SELANGOR ZON 
  1. Seluruh Bukit Beruntung
  2. Seluruh Bukit Sentosa
  3. Seluruh Sg. Buaya
  4. Seluruh Bukit Teratai ( Estate)
  5. Seluruh Bandar Country Home 
  6. Seluruh Taman Desa Mas
  7. Seluruh Saujana Rawang
  8. Seluruh Taman Teknologi
  9. Seluruh Taman Velox
  10. Seluruh Batu Arang
  11. Seluruh Kota Puteri
  12. Seluruh Sg. Bakau
  13. Seluruh Emerald
  14. Seluruh Taman Garing
  15. Seluruh Rawang Intergrated / Sg. Dua

HULU SELANGOR ZON 2
  1. Seluruh Rasa
  2. Seluruh Bandar Baru Batang Kali
  3. Seluruh Tamu Hill Park
  4. Seluruh Taman Semarak Batang Kali
  5. Seluruh Kawasan Perindustrian MIEL
  6. Seluruh Taman Desa Alam Ria
  7. Seluruh Taman Bukit Rawang Jaya
  8. Seluruh Taman Bukit Rawang Putra
  9. Seluruh Taman Mutiara
  10. Seluruh Bandar Baru Rawang
  11. Seluruh Kg. Rajah/Pekan
  12. Seluruh Kg. Kenanga Rawang
  13. Seluruh Kg. Sg. Terentang/Kg. Baru
  14. Seluruh New Green Park/Taman Sri Hijau
  15. Seluruh Jalan Pahang/ Maktab Polis KKB
  16. Seluruh Taman Arif/Teratai KKB
  17. Seluruh KKB Utama
  18. Seluruh Kg. Dagang Setia/ Kg. Kelapa KKB
  19. Seluruh Taman Ampang Pecah KKB
  20. Seluruh Taman Ampang Indah KKB
  21. Seluruh Taman Millenium KKB
  22. Seluruh Taman Damai KKB
  23. Seluruh Bukit Bujang KKB
  24. Seluruh Taman Tanjak
  25. Seluruh Taman Desa Rening Jaya
  26. Seluruh Kerling
  27. Seluruh Hulu Bernam
  28. Seluruh Taman Bernam Jaya
  29. Seluruh Taman Keliang Kalumpang
  30. Seluruh Taman Bahtera Hulu Bernam
  31. Seluruh Kg. Pinang Hulu Bernam
  32. Seluruh Kuan
  33. Seluruh Kundang
  34. Seluruh Tasik Puteri
  35. Seluruh Serendah
  36. Seluruh Ulu Yam Lama
  37. Seluruh Antara Gapi
  38. Seluruh Sungai Choh
Berita Astro Awani  tentang  "Penduduk bersedia hadapi catuan air fasa 2"



Dah beli, dah baca ke Kitab Teknik SEO Merah Jambu?

Maklumat Catuan air peringkat kedua ini dihantar kepada saya melalui whatsapp. Memang susahkan bila tiada air ? (klik) Diharap semua yang terlibat dengan Catuan air peringkat kedua ini banyakkan bersabar dan pastikan anda menyimpan air sebanyak mungkin. Saya beli air mineral botol 5 liter banyak-banyak dan simpan air dalam tong besar di waktu begini... Anda bagaimana?

Sumber
SHARE

Kisah Cikgu ieta

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

13 orang yang sudi komen:

  1. Cobaan untuk semua. Alhamdulillah hujan dah mula turun..dua hari berturut-turut dah..walau tak lebat sangat tapi berjaya mengurangkan suhu panas..

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Sememangnya... kwsn sy masih ada air lagi sehingga hr ini. Tp ada wktu, airnya kecil je. Kesian mereka2 yg berada di kwsn2 sy sebut di ats tu

      Delete
  3. penat angkat air ----- xtvt harian jadi kelam-kabut - kat opis pun teringat air xde

    ReplyDelete
  4. mudah-mudahan semuanya ni akan segera pulih..sehari dua ni pun dah mula hujan kat sini

    ReplyDelete

1) Komen anda ditapis. Hanya komen berkaitan entri dan bukan link iklan sahaja disiarkan. Harap maklum.

2) Ingin beriklan? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com ya ^__^

Terima kasih sudi singgah dan komen... ^__^

AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA

AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Penghantaran sebarang komen, permintaan, cadangan ATAU komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam ATAU negatif dengan niat untuk menyakiti hati, menganiayai, mengugut ATAU mengganggu orang lain dengan ATAU tanpa mendedahkan identitinya adalah suatu kesalahan boleh didenda tidak melebihi 58 ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun ATAU kedua-duanya sekali. HARAP MAKLUM

EMAIL CADANGAN ATAU PERTANYAAN ANDA DI SINI

Name

Email *

Message *