Posts

Showing posts from May, 2014

IBU KENAPA TAK KERJA KAT RUMAH?

Image
Ada satu hari tu, sebelum tidur anak saya yang ke tiga bertanya "Ibu, ibu kata nak kerja kat rumah. "Ibu kenapa  tak kerja kat rumah?" " Hurm... puas gak saya memikir apalah jawapan nak ku beritahu dia ya? Nak tahu apa yang saya jawab?

Syukur Alhamdulillah...

Image
As salam. "Syukur Alhamdulillah..." . Kita kena sentiasa bersyukur dengan apa sahaja yang kita dapat. Rezki ni datang dalam pelbagai bentuk... Kesihatan juga merupakan rezki selain nikmat iman dan Islam serta wang ringgit .

Tatu Tidak Wajib dihilangkan Jika Menyiksa Mayat

Image
As salam. Beberapa hari lalu, ada rakan facebook  yang tag  saya berkenaan cara menghilangkan tatu . Saya tidak menjawabnya kerana saya tidak suka menjawab perkara yang di luar bidang saya tanpa dalil dan hukum yang jelas.  "Tatu tidak wajib dihilangkan Jika Menyiksa Mayat" . Inilah tajuk yang saya terbaca di dalam Iman, majalah keagamaan. 

Sijil 5S dan Sijil Penghargaan

Image
As salam. Hari ni saya sibuk betul... Selepas selesai mengajar, saya bergegas menghantar anak ke dua saya balik ke rumah. Kemudian terus bergegas ke Dewan Muktamar, Pusat Islam, Kuala Lumpur untuk menghadiri Jemputan ke Perhimpunan dan Majlis Penghargaan JAWI  bagi meraikan kakitangan dan guru-guru yang mendapat "Sijil 5S dan Sijil Penghargaan" di dalam Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan.

Baru siap satu...

Image
"Baru siap satu..." Ada lagi 12 set... Kelas pagi ok lagi, sebab tak ramai. Kelas petang... ramai...

Ayah marah guru kelas

Image
Ayah marah guru kelas . Teringat satu kisah tak berapa lama dahulu. Seorang a yah marah guru kelas  anaknya disebabkan guru tersebut menampar anaknya atas sebab tak tahu diam dan bising sepanjang guru tu mengajar. Actually , anaknya tu pernah menjadi murid saya semasa dalam darjah satu.

7 Tips Blogging dari Ben Ashaari

Image
Hari ini saya ingin kongsikan 7 Tips Blogging dari Ben Ashaari y ang saya sempat salin dari perkongsian beliau semasa di program  Sepetang Bersama Blogger YEOS2014 awal tahun ini.

Minyak sekarang dah mahal...

Image
"Minyak sekarang dah mahal..." kata cashier di Stesen minyak Petronas bila saya kata padanya "Eh, rasanya baru je 5 haribulan hari tu saya isi minyak kat sini kan?".

Wordless Of Wednesday 34 : Agihan wajib bulanan

Image
Wordless Of Wednesday  – Setiap hari rabu semua blogger akan menerbitkan satu entri gambar tanpa meletakkan apa-apa keterangan untuk menjelaskan gambar tersebut. Terpulang pada pembaca untuk buat penilaian dan komen mengenainya.

Sibuk mencari salah orang

Image
Jika sibuk mencari salah orang , Takkan nampak salah sendiri , Jika suka menyibuk hal orang, Orang pun naik meluat nanti.

Mencari rezki

Hanya mencari rezki yang halal, Terpaksa mukaku menebal, Walau pelbagai sangkaan yang meniti, Terpaksa ku cekalkan hati ... Walau kesakitan yang melanda , Tiap saat dan ketika, Ku buat-buat gagah sahaja, Tak siapa pun tersangka. Sakit bukan ku sengaja, Siang ku sakit malam ia reda, Kini sakit kembali, Bersabarlah wahai diri... Apa ku buat diluar waktu kerja, Untuk menambah pendapatan keluarga , Tak ingin meminta-minta.... MC doktor yg bagi, Sakit bukannya saja-saja dan dicari-cari... Perlu marahkah? Perlu juga dipertikaikah? Aku hanya mencari rezki ...

Ephyra Untuk Cantik Sihat Dan Bertenaga

Image
As salam. Untuk memberi sokongan kepada blogger Mialiana.com seterusnya memeriahkan blog ieta dan dunia Ephyra , saya dengan berbesar hati menyertai dan menyeru blogger lain untuk menyertai Giveaway "EPHYRA UNTUK CANTIK SIHAT DAN BERTENAGA" hebat ini. Semasa program SBBYEOS2014 awal tahun lalu, saya pernah meminumnya dan memang berkesan untuk mengembalikan kecergasan tubuh badan saya yang sedikit lemah ketika itu. Nyata, rasanya "Emmmm..... sedapnya..." diikuti bertenaga sekali.