CARI DI SINI

10 May 2014

Minyak sekarang dah mahal...

"Minyak sekarang dah mahal..." kata cashier di Stesen minyak Petronas bila saya kata padanya "Eh, rasanya baru je 5 haribulan hari tu saya isi minyak kat sini kan?".

Kebetulan pada hari itu, cashier tu juga yang menjaga kaunter pembayaran. Memang Minyak sekarang dah mahal... baru je 5 haribulan isi, 10 haribulan dah tinggal 2 bar semula. Takkan nak tunggu berkelip-kelip merah baru nak isi minyak kan?

Kebiasaan saya, nampak 2 bar je saya dah isi. Kena betul-betul pastikan supaya tak kelam kabut saya bila dah berkelip-kelip baru nak isi... Susah nanti jadinya. Sebab dengar orang kata kalau isi ditengahari, yang diisi hanyalah gas. Ye ke? Bukanke minyak tu pun dari gas gak ke? hehe... saya bukan kerja bahagian petroleum... Saya hanyalah seorang isteri, ibu, guru sepenuh masa, Bisnes kecil-kecilan, Blogger sambilan dan pelajar PJJ sahaja.

Sebut tentang guru, sebenarnya saya baru balik dari handle pendaftaran Program Motivasi Kepimpinan di sekolah. 3.30 petamg nanti, saya bertugas semula. Ni yang dapat idea segera ni. Sebelum tu nak kena gi ambil anak darjah 4 yang bersekolah ganti ^__^

Minyak sekarang dah mahal, Minyak, ISU SEMASA, PENGALAMAN, Pengalaman Blogger, Pengalaman hidup, Cashier, Stesen minyak Petronas, Petronas, Takkan nak tunggu berkelip-kelip merah baru nak isi minyak kan, petroleum, Blogger sambilan, pelajar PJJ, Program Motivasi Kepimpinan, http://www.blogieta.com/2014/05/minyak-sekarang-dah-mahal.html
Minyak sekarang dah mahal...

Minyak sekarang dah mahal... "Dulu saya isi RM30.00 je dah boleh balik kampung saya di Seremban. Sekarang ni kena isi RM50.00". Minyak sekarang dah mahal... Kan?

Psss...
Sori... 2 hari tak dapat update sebarang benda dalam blog ni... bizi dengan kerja dan lain-lain hal. Semua entri banyak dalam deraf . Nantikan entri saya yang berikutnya TIPS BLOGGING DARI BEN ASHAARI ^__^

7 comments:

  1. minyak sekarang sangat mahal..

    hebatlah akak.. multi tasking..:)

    ReplyDelete
  2. memang mahal kak...tu susah nak balik klang dari kl..huaaa..

    ReplyDelete
  3. betul akak. kadang2 yeop dah pening kepala kenapalah bila kita isi minyak tinggal sikit sangat, nilai besar.

    tips yeop: jangan tunggu 1-2 bar, isi semasa separuh tangki. jimat sikit bila mengisinya :)

    ReplyDelete
  4. Nak tak nak..kena isi gak minyak ni..huhu..tak turun dah harga minyak ni..kan?

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Saya bukan perawat, bukan guru silat, bukan guru kerohanian dan tiada kaitan dengan sesiapa.

Sila bersabar, jaga adab, jangan taksub, jauhi syirik, jangan menipu dan jangan mencarut.

Saya anti penganiayaan, penipuan (scammer), amalan merepek, amalan syirik khurafat dan ajaran sesat. Semua amalan menyimpang dari agama Islam saya tolak terus. Saya tidak suka perdebatan, perbalahan mencarut dan memaki-hamun. Mereka yang biadap saya tinggalkan terus.

Rules saya :
1) Saya tidak memberi sedekah secara online.
2) Saya tidak berminat mengumpat, cerita hal orang tiada kaitan dengan saya, kondem tanpa dengar hal sebenar, saya tak nak dengar dan saya tak suka.
3) Beri salam senyap dan hendak bersembang kosong adalah dilarang sama sekali.
5) Hendak bimbingan (coaching), ikut rules saya. Lengkapkan borang diberi.

Terima kasih sudi berkunjung. Sila komen untuk saya singgah laman sosial anda pula. Hanya komen berkaitan entri (artikel) sahaja disiarkan. Harap maklum. 😁

Ingin beriklan secara professional? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com ya. 😁

UNDANG-UNDANG





AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Penghantaran sebarang komen, permintaan, cadangan ATAU komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam ATAU negatif dengan niat untuk menyakiti hati, menganiayai, mengugut ATAU mengganggu orang lain dengan ATAU tanpa mendedahkan identitinya adalah suatu kesalahan boleh didenda tidak melebihi 58 ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun ATAU kedua-duanya sekali. HARAP MAKLUM







Tulis Cadangan Atau Pertanyaan Di Sini

Name

Email *

Message *