Sibuk mencari salah orang

Jika sibuk mencari salah orang,
Takkan nampak salah sendiri,
Jika suka menyibuk hal orang,
Orang pun naik meluat nanti.

Buat apa kita nak buat,
Jangan buat apa yang kita tak suka buat.

NTAH HAPE2 NTAH..., PUISI, Pantun, LUAHAN HATI, sibuk mencari salah orang, meluat, nampak salah sendiri, Buat apa nak buat, buat, tak suka, dah sihat, RPH, Ntah hape-hape je la kan... Ringkasan Pengajaran Harian, Kelasku, http://www.blogieta.com/2014/05/sibuk-mencari-salah-orang.html
Jangan sibuk mencari salah orang... Baik siapkan RPH sendiri ^__^

NTAH HAPE2 NTAH..., PUISI, Pantun, LUAHAN HATI, sibuk mencari salah orang, meluat, nampak salah sendiri, Buat apa nak buat, buat, tak suka, dah sihat, RPH, Ntah hape-hape je la kan... Ringkasan Pengajaran Harian, Kelasku, http://www.blogieta.com/2014/05/sibuk-mencari-salah-orang.html
Jangan sibuk mencari salah orang... Baik duduk dalam kelas sendiri.
Sibuk mencari salah orang,
Nanti salah sendiri tak nampak
Sibuk mencari salah orang,
Salah sendiri memang la tak nampak...

Ntah hape-hape je la kan...

Okay saya dah sihat.
Alhamdulillah...

www.blogieta.com
No new entry
Coz monday lazy
Sorry...

Comments

  1. Normal tu kak eita... Nmpk salah org x nmpk slh sendiri..

    ReplyDelete
  2. mintak dijauhkan dari asyik mencari kesalahan orang..

    ReplyDelete
  3. suatu perkongsian yang baik sangat..salam ukhwah..singgah sini ptg selasa..

    ReplyDelete
  4. asik cari salah orang....memang tak nampak salah sendiri...

    ReplyDelete
  5. Emm cari salah orang lepas tu duduk bincang bersama..part mana yang kena perbetulkan..boleh macam tu??hehe

    ReplyDelete
  6. hehee...duduk dalam kelas sendiri2..ketenangan..

    ReplyDelete

Post a Comment

DISCLAIMER

Saya bukan perawat, bukan guru silat, bukan guru kerohanian dan tiada kaitan dengan sesiapa.

Sila bersabar, jaga adab, jangan taksub, jauhi syirik, jangan menipu dan jangan mencarut.

Saya anti penganiayaan, penipuan (scammer), ajaran sesat (sihir, syirik dan khurafat) dan kumpulan gila isim jahil murokkab.

Semua amalan menyimpang dari akidah Islam saya tolak. Saya tidak suka perdebatan, perbalahan mencarut dan memaki-hamun. Mereka yang biadap saya tinggalkan terus. Memaki dan mencarutkan saya? Saya sekolahkan adab pakej maki free.

Rules saya :
1) Tidak beri sedekah kepada scammer online.
2) Tidak berminat mengumpat, cerita hal orang tiada kaitan dengan saya, kondem tanpa dengar hal sebenar, saya tidak suka dan tidak mahu dengar.
3) Beri salam senyap dan hendak bersembang kosong adalah dilarang sama sekali.

https://linktr.ee/PuteriNurCahayaCikguiEta

Terima kasih sudi berkunjung. Sila komen untuk saya singgah laman sosial anda pula. Hanya komen berkaitan entri (artikel) sahaja disiarkan. Harap maklum.

Ingin beriklan secara professional? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com ya.