Jom Rumikan Ayat ini



"Jom Rumikan Ayat ini". Saja suka-suka je ni... Tujuan utama saya adalah untuk memartabatkan tulisan Jawi.

Jom Rumikan Ayat ini. Di bawah ni kan, ada Resepi Cara Membuat Jemput-Jemput Pisang. Tapi dalam tulisan Jawi. Jadi saya suka nak buat ala-ala sempoi segmen bermula malam ini (5/9/2014 sehingga malam esok 11/9/2014.

Jom Rumikan Ayat ini, Segmen, Resepi Cara Membuat Jemput-Jemput Pisang, tulisan Jawi, memartabatkan tulisan Jawi, Resepi, Resepi Jemput-Jemput Pisang, Blog ieta, Sempoi Segmen

Syarat mudah sahaja. Follow blog Kisah Cikgu ieta dan blogshop Dunia Niaga ieta. Itu sahaja. Anda nak buat entri atau tidak, itu terpulang. Jawapan sila letakkan di ruangan komen di bawah ya.


Jom Rumikan Ayat ini.  Peserta yang berjaya merumikan ayat-ayat di atas dengan tepat akan tersenarai ke dalam bloglist Kisah Cikgu ieta tanpa had tempoh. Jom Rumikan Ayat ini ^__^



SENARAI PESERTA JOM RUMIKAN AYAT INI
  1. http://www.cammylia.blogspot.com/ (jawapan diruang komen).
  2. http://www.aienhermionie.com/2014/09/jom-rumikan-ayat-ini.html
  3. http://syazdanny2329.blogspot.com/2014/09/segmen-jom-rumikan-ayat-ini-by-cikgu.html
  4. http://mama3farhanah.blogspot.com/2014/09/segmen-jom-rumikan-ayat-ini-by-cikgu.html
  5. http://cahayaalammaya.blogspot.com/2014/09/jom-rumikan-ayat-ini.html
  6. http://firzanahazhar1.blogspot.com/2014/09/jom-rumikan-ayat-ini.html
  7. http://adna2029.blogspot.com/2014/09/jom-rumikan-ayat-ini.html
  8. Anda seterusnya? TAMAT

Comments

  1. masukkan tepung gandum, pisang yg sudah dilenyek, garam,gula dan serbuk penaik.gaul sehingga rata dan sebati.

    panaskan minyak dlm kuali.

    masukkan adunan yg telah siap sedikit demi sedikit dgn menggunakan sudu.

    goreng dgn api yg kecil.

    siap utk dihidangkan.

    :)

    ReplyDelete
  2. lxblh buka blog niaga tu..xtahu npe

    ReplyDelete
  3. aien join.. :) http://www.aienhermionie.com/2014/09/jom-rumikan-ayat-ini.html

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum kak ieta.. syaz join.. :)

    http://syazdanny2329.blogspot.com/2014/09/segmen-jom-rumikan-ayat-ini-by-cikgu.html

    ReplyDelete
  5. Saya join....;)

    http://mama3farhanah.blogspot.com/2014/09/segmen-jom-rumikan-ayat-ini-by-cikgu.html?m=1

    ReplyDelete
  6. Cara membuat jemput-jemput pisang.
    1. Masukkan tepung gandum, pisang yang sudah dilenyek, garam, gula dan serbuk penaik. Gaul sehingga rata dan sebati.
    2. Panaskan minyak dalam kuali.
    3. Masukkan adunan yang telah siap sedikit demi sedikit dengan menggunakan sudu.
    4. Goreng dengan api yang kecil.
    5. Siap untuk dihidangkan.

    dari sini!
    http://cahayaalammaya.blogspot.com/2014/09/jom-rumikan-ayat-ini.html

    ReplyDelete
  7. blogwalking sambil-sambil tu join :D
    http://firzanahazhar1.blogspot.com/2014/09/jom-rumikan-ayat-ini.html

    ReplyDelete
  8. ana join ya..tgk kat fb mcm xsempat rupanya dilanjutkan yer..
    http://adna2029.blogspot.com/2014/09/jom-rumikan-ayat-ini.html

    ReplyDelete
  9. lor..rugi tak join..sobsob..best rumi2 ni

    ReplyDelete

Post a Comment

DISCLAIMER

Saya bukan perawat, bukan guru silat, bukan guru kerohanian dan tiada kaitan dengan sesiapa.

Sila bersabar, jaga adab, jangan taksub, jauhi syirik, jangan menipu dan jangan mencarut.

Saya anti penganiayaan, penipuan (scammer), ajaran sesat (sihir, syirik dan khurafat) dan kumpulan gila isim jahil murokkab.

Semua amalan menyimpang dari akidah Islam saya tolak. Saya tidak suka perdebatan, perbalahan mencarut dan memaki-hamun. Mereka yang biadap saya tinggalkan terus. Memaki dan mencarutkan saya? Saya sekolahkan adab pakej maki free.

Rules saya :
1) Tidak beri sedekah kepada scammer online.
2) Tidak berminat mengumpat, cerita hal orang tiada kaitan dengan saya, kondem tanpa dengar hal sebenar, saya tidak suka dan tidak mahu dengar.
3) Beri salam senyap dan hendak bersembang kosong adalah dilarang sama sekali.

https://linktr.ee/PuteriNurCahayaCikguiEta

Terima kasih sudi berkunjung. Sila komen untuk saya singgah laman sosial anda pula. Hanya komen berkaitan entri (artikel) sahaja disiarkan. Harap maklum.

Ingin beriklan secara professional? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com ya.