PENGENALAN RINGKAS

Blog Kisah Cikgu ieta adalah penjenamaan semula bagi Blog ieta. Blog ini memaparkan pelbagai pengalaman penulis dan pembaca yang menghantar e-mail atau berjumpa sendiri dengan penulis, panduan dan kisah hidup manusia biasa dan kalangan guru. Juga tips, tutorial blog dan pelbagai panduan. Sesekali hal-ehwal bisnis, resepi dan isu-isu semasa dipaparkan untuk bacaan dan rujukan pembaca. Terima kasih sudi berkunjung. Kunjungan dan komen anda amat dihargai :)

DOA MENGADAP PEMBESAR ATAU ORANG ZALIM

DOA MENGADAP PEMBESAR ATAU ORANG ZALIM

Doa ini adalah ayat yang dipetik dari Al-Quran. Ayat ini jugs sering diamalkan oleh orang-orang yang soleh semasa berhadapan dengan pembesar atau orang yang zalim bagi tujuan melembutkan hati pembesar ataupun orang-orang yang zalim.

Ayat ini dibaca dan diamalkan sepanjang waktu berhadapan pembesar atau orang yang zalim, sambil ibu jari kaki ditekan ke bumi.

Ayat ini terdapat di dalam surah Al-Kahfi, dipenghujung ayat ke 19. Ayat ini juga disebut sebagai jantung Al-Quran.

Inilah ayatnya :-

Doa, DOA MENGADAP PEMBESAR ATAU ORANG YANG ZALIM, melembutkan hati pembesar ataupun orang-orang yang zalim, tujuan melembutkan hati pembesar ataupun orang-orang yang zalim, waktu berhadapan pembesar atau orang yang zalim, surah Al-Kahfi, dipenghujung ayat ke 19, jantung Al-Quran, jantung Al-Quran, surut dan reda benjol atau bengkak kesan terhantuk

Maksudnya :  
Dan hendaklah ia berlemah-lembut dengan bersungguh-sungguh (semasa di bandar); dan janganlah dia melakukan sesuatu yang menyebabkan sesiapapun menyedari akan hal kamu. Suratul Kahfi (19).

DOA MENGADAP PEMBESAR ATAU ORANG ZALIM ini juga boleh dibaca sambil membuat pusingan lawan jam di tempat yang benjol atau bengkak. Insyaa Allah cepat surut dan reda benjol atau bengkak kesan terhantuk itu. Ayat ini juga dapat meredakan kesakitan ya. Moga DOA MENGADAP PEMBESAR ATAU ORANG ZALIM bermanfaat buat anda ^__^


SHARE

Kisah Cikgu ieta

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

12 orang yang sudi komen:

  1. In shaa ALLAH akan diamalkan selalu . Terima Kasih atas perkongsian ayat ini kak Ieta :)

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah..thanks for sharing tau..lepas ni,bolehlah IbuNoey amalkan kalau berjumpa dengan bos2 yang perangai semacam nih..

    ReplyDelete
  3. terima kasih dengan perkongsian doa ini Kak Ieta.

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah,ayat2 Al Quran banyak manfaatnya kak ieta kan..sedih ada yang sanggup jumpa bomoh smata2 untuk buat org zalim tunduk padahal ayat Al Quran adalah yang paling terbaik dan di redhi,.thanks kak ieta share ini ya ;)

    ReplyDelete
  5. Terikasih atas perkongsian..mohon izin untuk amalan.

    ReplyDelete

1) Komen anda ditapis. Hanya komen berkaitan entri dan bukan link iklan sahaja disiarkan. Harap maklum.

2) Ingin beriklan? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com ya ^__^

Terima kasih sudi singgah dan komen... ^__^

AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA

AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Penghantaran sebarang komen, permintaan, cadangan ATAU komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam ATAU negatif dengan niat untuk menyakiti hati, menganiayai, mengugut ATAU mengganggu orang lain dengan ATAU tanpa mendedahkan identitinya adalah suatu kesalahan boleh didenda tidak melebihi 58 ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun ATAU kedua-duanya sekali. HARAP MAKLUM

EMAIL CADANGAN ATAU PERTANYAAN ANDA DI SINI

Name

Email *

Message *