KISAH CIKGU IETA

Cikgu ieta Mantan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan. Mula menulis di blog dari tahun 2006. Berkongsi apa sahaja pengalaman Cikgu ieta dan pembaca yang menghantar e-mail atau berjumpa sendiri dengan Cikgu. Suka kongsi panduan dan kisah kehidupan, tips, panduan blog dan macam-macam lagi. Maklumlah Lifestyle Blogger. Bebas menulis apa sahaja. �� Instagram : https://www.instagram.com/CikguiEta Telegram Channel : https://www.t.me/CikguiEta

KENAPA ADA GAY DAN LESBIAN DI TAHFIZ?

KENAPA ADA GAY DAN LESBIAN DI TAHFIZ?
Isu semasa, isu sex, isu semasa viral, gay, lesbian, punca gay, punca lesbian, fakta gay, fakta lesbian, gejala sosial, blackpink, kpop, Finas, filem melayu, drama melayu, filem sampah, Cikgu ieta, blogger, blogger malaysia
Didik Anak-Anak Dari kecil supaya takutkan Allah 
Subhanallah. Soalan cepumas Cikgu iEta dapat hari ini. Cikgu iEta bukanlah ikut sangat filem dan drama Melayu ni. Panggung wayang pun dah lama tak masuk. 😅

Cikgu iEta bukanlah pakar dan layak untuk bercakap hal ini. Tetapi dari pengalaman dan pemerhatian Cikgu iEta, ada 7 PUNCA PERBUATAN SONGSANG GAY/LESBIAN.

  1. Pembatasan pergaulan antara berlainan jantina tanpa penjelasan kenapa Muslim tak boleh percampuran bebas?
  2. Tidak ada pendedahan ilmu kejantinaan (seksual) dengan betul. Adat manusia bila dilarang itulah nak dibuatnya sangat.
  3. Semua orang ada naluri ada perasaan. Naluri songsang ni berpunca dari nafsu lah.
  4. Nafsu jika tak terkawal, maaf cakap serban meninggi bertutup litup berjubah berfurdah pun memang terjebak. Kan namanya pun manusia. Manusia asalnya Nisyan bermaksud pelupa. Manusia memang mudah lupa dan alpa.
  5. Kurangnya Tadabbur ayat-ayat Al-Quran terus ke dalam hati sanubari.
  6. Kurangnya tarbiyyah dalaman. Asyik menghafaz dan belajar, tarbiyyah dalaman kadangkala ketinggalan.
  7. Tak jaga solat. Ni tiang agama. Tak jaga tiang, binasalah semuanya.

====================================

11 FAKTA GAY DAN LESBIAN :

  1. Sebenarnya Gay dan Lesbian ni ada di mana-mana. Cumanya disembunyikan tidak disebarkan ke pengetahuan awam sahaja.
  2. Dalam dunia korporat pun ada berlaku. Dalam dunia orang awam pun ada berlaku.
  3. Atas sebab kepentingan maka tidak didedahkan. Pendedahan terjadi bila ada pihak mahu menjatuhkan pihak yang lain.
  4. Gay dan Lesbian, bukan sahaja di Tahfiz. Di sekolah biasa pun ada. Malah di sekolah pondok pun ada golongan kaki lesbian dan gay ni.
  5. Cikgu iEta dulu pernah bersekolah pondok. Pernahlah terjerempak mereka yang macamni.  Cikgu iEta pun pernah hampir terperangkap. Menyeramkan. Alhamdulillah mereka semua telah pun diambil tindakan. Pihak pentadbiran memang tak biarkan je perkara haram begini berleluasa.
  6. Masa bekerja pun pernah sorang janda merapu meminta. Memang gila kehendaknya. Untungnya Allahyarhamah emak hantar ke sekolah pondok, Alhamdulillah tahu asas halal dan haram dalam kehidupan. So selamat lagi.  Tak terjebak.
  7. Filem dan drama selalunya adalah adaptasi dari kisah benar. Kisah realiti. Apa yang diceritakan kepada penerbit. Atau pengalaman seseorang.
  8. Kita tak perlulah kelam-kabut marahkan sesiapa. Tapi kita didik anak-anak kita dan keluarga kita bermula dari dalam diri dan keluarga kita sendiri.
  9. Manusia bebas berkarya. FINAS yang wajib menapisnya. Jika FINAS meluluskan kita tiada hak melarang.
  10. Namun demikian, kita berhak bersuara memprotes bukan memaki hamun menunjukkan kebebalan kita. Proteslah dengan cara yang bijaksana.
  11. Apa jua pun matlamat drama dan filem berkaitan, tak perlulah ditonjolkan cara kaedah kelakuan para gay atau lesbian seperti kehidupan di Barat tu. Itu bukan sahaja mendedahkan. Malah mengaibkan dan seumpama menggalakkan dah jadinya.
====================================

7 KAEDAH PENYELESAIAN ISU GAY DAN LESBIAN :

  1. Kembalilah kepada agama ajaran Islam.
  2. Kembalilah kepada hukum yang sudah termaktub di dalam Al-Quran.
  3. Kembalilah merujuk Al-Quran dan Hadith.
  4. Pendidikan seks diperingkat awal menurut Al-Quran perlu didedahkan. Bukan nak melucah. Tapi maklumkan does and dont terutama untuk golongan yang sedang meningkat dewasa dan rasa ingin tahu menebal dalam diri.
  5. Buanglah sikap berhiburan yang melampau. Boleh berhibur tapi kawallah diri.
  6. Buanglah budaya mempopularkan dan mengagungkan Kpop dan seangkatannya.
  7. Jika sudah terjebak, diri sendiri yang kena bantu diri sendiri untuk buang ketagihan habit songsang dan dilaknat Allah itu. Orang lain hanya pembantu sampingan sahaja.

Allah Subhanahu Wa Ta’ala telah berfirman :

{إِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ شَهْوَةً مِنْ دُونِ النِّسَاءِ ۚ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ مُسْرِفُونَ}
Sesungguhnya kalian mendatangi lelaki untuk melepaskan nafsu kalian (kepada mereka), bukan kepada wanita, malah kalian ini adalah kaum yang melampaui batas. [Surah Al-A’raaf: 81].

Banyak lagi ayat larangan Allah S.W.T berkaitan budaya perilaku songsang ni. Tadabburlah Al-Quran. Sama-sama kita bersihkan nurani kita.

====================================

AIB DAN MENGAIBKAN.
  1. Bila saban hari ada lagi yang bertanya. Maka dari kacamata Cikgu iEta sebagai seorang Blogger dan Mantan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan di JAWI terpanggil menjawabnya lagi dan lagi.
  2. Baiklah. Seperti sudah Cikgu iEta maklumkan di atas, Cikgu iEta tidak menonton filemnya Hanya melihat teaser sahaja. Secara peribadinya, filem itu ada pro dan kontranya. Tetapi memang kurang  beradaplah bila pelakon yang diarahkan produser dalam filem ni menonjolkan sikap yang menjurus kepada perlakuan sumbang. 
  3. Cikgu iEta risau jika ini juga besar kemungkinan salah satu agenda meruntuhkan institusi Islam. Maka wajarlah filem seperti itu dihapuskan. Tetapi jika nak dihapuskan, banyak lagi sebenarnya filem seperti filem Hindustan yang over seksi pemakaian artis wanitanya. 
  4. Budaya kpop contohnya, tariannya lenggoknya berbaur seks pun banyak. Boleh lihat di facebook pun ada berlambak video lucah. Cikgu iEta tidaklah tengok. Tetapi ternampak. Sokmo lalu di timeline. Macam-macam lagi kesongsangan sudah terzahir di media sosial. Jadi, kenapa ini sahaja yang ramai kelam-kabutkan?
  5. Cuma Cikgu iEta pelik kenapa gejala songsang ni yang juga ada di kalangan golongan bukan agamawan tidak di highlight seperti di dalam filem itu? Hanya fokus kepada Tahfiz. 
  6. Hikmahnya ialah kemelut melanda dalaman institusi keagamaan ini dipaparkan kepada awam walaupun dengan cara yang tidak beradab dan mengaibkan, filem ini membuka mata ramai gejala sosial yang songsang ada juga di dalam sebuah yang bernama Tahfiz.
  7. Kita ni, usahlah menilai manusia dari luaran sahaja. Tidak semestinya nampak buruk di luaran maka buruk dalamannya. Begitulah sebaliknya. Tidak semestinya yang nampak baik di luaran tidak ada yang busuk dalamannya. Chillax. Usah melatah sangat. 

Cikgu iEta percaya kita semua cintakan kedamaian, sentiasa mahukan yang positif dan menolak gejala berunsur negatif. Semoga terjawab persoalan KENAPA ADA GAY DAN LESBIAN DI TAHFIZ? Pendapat anda semua amat dihargai. Terima kasih.

SHARE

Cikgu ieta Blogging Marketing Management Expert & Freelance Speaker

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

2 orang yang sudi komen:

  1. Betul & setuju dgn apa yg Cikgu Ieta jelaskan. Semuanya bermula di awal pendidikan samada di rumah mahupun di sekolah. Gejala LGBT nowadays amat menakutkan. Mereka sudah x segan silu lagi declare pd umum atas alasan mempertahankan hak. Hmm.. na'uzubillah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah. Maka menjadi tanggungjawab kita Blogger beri kesedaran kepada ramai gejala sosial begini.

      Sekurang-kurangnya di akhirat sana bila ditanya, penulisan inilah menjadi saksi bahawa kita sudah berdakwah.

      Terima kasih Tuan sudi berkunjung. 👍🏻😍

      Delete

1) Komen anda ditapis. Hanya komen berkaitan entri dan bukan link iklan sahaja disiarkan. Harap maklum.

2) Ingin beriklan? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com ya 😁

Terima kasih sudi singgah dan komen... ^__^

AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA

AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Penghantaran sebarang komen, permintaan, cadangan ATAU komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam ATAU negatif dengan niat untuk menyakiti hati, menganiayai, mengugut ATAU mengganggu orang lain dengan ATAU tanpa mendedahkan identitinya adalah suatu kesalahan boleh didenda tidak melebihi 58 ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun ATAU kedua-duanya sekali. HARAP MAKLUM

Tulis Cadangan atau pertanyaan Di SINI

Name

Email *

Message *