05 September 2014

Jom Rumikan Ayat ini



"Jom Rumikan Ayat ini". Saja suka-suka je ni... Tujuan utama saya adalah untuk memartabatkan tulisan Jawi.

Jom Rumikan Ayat ini. Di bawah ni kan, ada Resepi Cara Membuat Jemput-Jemput Pisang. Tapi dalam tulisan Jawi. Jadi saya suka nak buat ala-ala sempoi segmen bermula malam ini (5/9/2014 sehingga malam esok 11/9/2014.

Jom Rumikan Ayat ini, Segmen, Resepi Cara Membuat Jemput-Jemput Pisang, tulisan Jawi, memartabatkan tulisan Jawi, Resepi, Resepi Jemput-Jemput Pisang, Blog ieta, Sempoi Segmen

Syarat mudah sahaja. Follow blog Kisah Cikgu ieta dan blogshop Dunia Niaga ieta. Itu sahaja. Anda nak buat entri atau tidak, itu terpulang. Jawapan sila letakkan di ruangan komen di bawah ya.


Jom Rumikan Ayat ini.  Peserta yang berjaya merumikan ayat-ayat di atas dengan tepat akan tersenarai ke dalam bloglist Kisah Cikgu ieta tanpa had tempoh. Jom Rumikan Ayat ini ^__^



SENARAI PESERTA JOM RUMIKAN AYAT INI
  1. http://www.cammylia.blogspot.com/ (jawapan diruang komen).
  2. http://www.aienhermionie.com/2014/09/jom-rumikan-ayat-ini.html
  3. http://syazdanny2329.blogspot.com/2014/09/segmen-jom-rumikan-ayat-ini-by-cikgu.html
  4. http://mama3farhanah.blogspot.com/2014/09/segmen-jom-rumikan-ayat-ini-by-cikgu.html
  5. http://cahayaalammaya.blogspot.com/2014/09/jom-rumikan-ayat-ini.html
  6. http://firzanahazhar1.blogspot.com/2014/09/jom-rumikan-ayat-ini.html
  7. http://adna2029.blogspot.com/2014/09/jom-rumikan-ayat-ini.html
  8. Anda seterusnya? TAMAT

16 comments:

  1. masukkan tepung gandum, pisang yg sudah dilenyek, garam,gula dan serbuk penaik.gaul sehingga rata dan sebati.

    panaskan minyak dlm kuali.

    masukkan adunan yg telah siap sedikit demi sedikit dgn menggunakan sudu.

    goreng dgn api yg kecil.

    siap utk dihidangkan.

    :)

    ReplyDelete
  2. lxblh buka blog niaga tu..xtahu npe

    ReplyDelete
  3. aien join.. :) http://www.aienhermionie.com/2014/09/jom-rumikan-ayat-ini.html

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum kak ieta.. syaz join.. :)

    http://syazdanny2329.blogspot.com/2014/09/segmen-jom-rumikan-ayat-ini-by-cikgu.html

    ReplyDelete
  5. Saya join....;)

    http://mama3farhanah.blogspot.com/2014/09/segmen-jom-rumikan-ayat-ini-by-cikgu.html?m=1

    ReplyDelete
  6. Cara membuat jemput-jemput pisang.
    1. Masukkan tepung gandum, pisang yang sudah dilenyek, garam, gula dan serbuk penaik. Gaul sehingga rata dan sebati.
    2. Panaskan minyak dalam kuali.
    3. Masukkan adunan yang telah siap sedikit demi sedikit dengan menggunakan sudu.
    4. Goreng dengan api yang kecil.
    5. Siap untuk dihidangkan.

    dari sini!
    http://cahayaalammaya.blogspot.com/2014/09/jom-rumikan-ayat-ini.html

    ReplyDelete
  7. blogwalking sambil-sambil tu join :D
    http://firzanahazhar1.blogspot.com/2014/09/jom-rumikan-ayat-ini.html

    ReplyDelete
  8. ana join ya..tgk kat fb mcm xsempat rupanya dilanjutkan yer..
    http://adna2029.blogspot.com/2014/09/jom-rumikan-ayat-ini.html

    ReplyDelete
  9. lor..rugi tak join..sobsob..best rumi2 ni

    ReplyDelete

1) Komen anda ditapis. Hanya komen berkaitan entri dan bukan iklan sahaja disiarkan. Harap maklum.
2) Ingin beriklan? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com ya 😁

Terima kasih sudi singgah dan komen... ^__^

AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA





AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Penghantaran sebarang komen, permintaan, cadangan ATAU komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam ATAU negatif dengan niat untuk menyakiti hati, menganiayai, mengugut ATAU mengganggu orang lain dengan ATAU tanpa mendedahkan identitinya adalah suatu kesalahan boleh didenda tidak melebihi 58 ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun ATAU kedua-duanya sekali. HARAP MAKLUM






TULIS CADANGAN ATAU PERTANYAAN DI SINI

Name

Email *

Message *